Home Producten Zoeken Inloggen Winkelwagen

Veelgestelde vragen

veelgestelde vragen

    Algemeen

    Wie zijn wij?

    Eyelens is gespecialiseerd in de online verkoop van contactlenzen en lenzenvloeistof. In de catalogus vind je een ruim assortiment contactlenzen en oogzorgproducten. Eyelens is opgericht uit het optiekbedrijf Prins Brillen, een familiebedrijf dat sinds 1922 optiekwinkels exploiteerde in regio Noord-Holland.

    Ons doel is om met deze jarenlange ervaring, kennis en expertise onze klanten zo goed mogelijk te helpen.

    Voor meer informatie: over ons

    Hoe kan ik Eyelens bereiken?

    Mocht je twijfelen, vragen of klachten hebben, neem dan gerust contact met ons op door te bellen naar volgend nummer: 020-2414074 of door een e-mail te sturen: info@eyelens.nl

    Ik heb een suggestie of klacht. Wat nu?

    Een idee? Een suggestie? Een klacht? Een opmerking? Alle feedback is welkom!

    Indien je een gebrekkigheid aan een product constateert, heb je het recht binnen een redelijke termijn na vaststelling dit aan ons te melden. Wij behandelen jouw klacht zo snel mogelijk, binnen de 5 werkdagen na ontvangst van je klacht.

    Email: info@eyelens.nl

    Waarom lenzen bestellen bij Eyelens?

    Eyelens is tot 60% goedkoper dan een opticien, met dezelfde kwaliteit. Daarnaast is onze service betrouwbaar en veilig en word jouw bestelling zo snel mogelijk geleverd, zo hoef je de deur niet meer uit voor jouw vertrouwde contactlenzen.

    Op zoek naar je vertrouwde contactlenzen.

    Welke betaalmethodes kan ik gebruiken?

    We willen dat je je contactlenzen en oogdruppels zo snel en eenvoudig mogelijk online kunt kopen. Daarom aanvaarden we de volgende betaalmethoden:

    • iDEAL (de meest gebruikte betaalmethode)
    • Bancontact
    • Sofort
    • VISA
    • Mastercard
    • Maestro
    • Een optie om via bankoverschrijving te betalen, een unieke en gemakkelijke betaalmethode.
    Waarom werkt mijn kortingscode niet?

    Het kan zijn dat de code al gebruikt is, sommige kortingscodes kunnen slechts eenmaal gebruikt worden of de code kan ook al verlopen zijn. Werkt je kortingscode nog steeds niet? Neem dan voor de zekerheid even contact met ons op.

    Let op: Nadat je bestelling geplaatst is kan er geen kortingscode meer toegevoegd worden. Zorg er dus voor dat je dit tijdens het uitchecken doet.

    Zijn mijn gegevens veilig in de online Eyelens shop?

    Ja, de volledige site is beveiligd via een https-protocol. Jouw gegevens worden dus veilig uitgewisseld. Je leveringsadres wordt uitsluitend gebruikt voor het afhandelingen van jouw verzending.

    Kan ik bij Eyelens online ook een bril bestellen?

    Bij Eyelens is het helaas niet mogelijk om een bril online te bestellen.

    Kan ik andere lenzen proberen?

    Wil je graag eens een ander merk proberen? Dan kan je gratis en vrijblijvend lenzen uitproberen voordat je ze daadwerkelijk moet kopen. Wij adviseren wel, om altijd eerst met een opticien te overleggen voordat je verandert van lenzen.

    Kan ik lenzen voor slechts één oog bestellen?

    Uiteraard, in het vakje "aantal" dient u het cijfer op '0' te zetten in plaats van '1 of meer'.

    Contactlenzen

    Kan ik slapen met contactlenzen?

    Neen, tenzij het lenzen zijn die speciaal ontworpen zijn voor dag-en-nacht. Het moet een goede routine voor onderhoud en hygiëne hebben. In zeldzame gevallen kan de lens verschuiven, maar zal deze wel steeds op de oogbal blijven. In dat geval kan je de lens gewoon terug op z'n plaats schuiven.

    Doen contactlenzen pijn of zijn ze oncomfortabel?

    Een lens die goed past zal normaal gezien nooit pijn doen of vreemd aanvoelen, je zal het eigenlijk niet merken dat je een lens draagt. Het is normaal als het de eerste keer is dat je lenzen draagt, dat het mogelijk is dat jouw ogen nog enkele dagen moeten wennen. Wanneer de lens binnenstebuiten zit kan het mogelijk zijn dat het een vreemd gevoel geeft, dit gevoel gaat weg wanneer je de lens op de correcte manier inbrengt.

    Indien je aanhoudende last ervaart, dan adviseren we om eens langs te gaan bij de oogarts voor een controle.

    Hoe kan ik zien of een contactlens binnenstebuiten zit?

    Sommige lenzen zijn voorzien van indicatoren (cijfers of letters die de juiste zijde aantonen). Indien deze indicatoren niet aanwezig zijn, kan je de lens op je vingertop plaatsen. Wanneer de lens een opwaartse, ronde vorm heeft, is alles normaal. Als de randen van de lens zijwaarts buigen, dan zal u de lens moeten omdraaien want dan zit de lens binnenstebuiten.

    Hoe doe ik mijn contactlenzen in en uit?

    Hoe moet ik mijn lenzen schoonmaken?

    Bij lenzen schoonmaken is het belangrijk om te weten dat je jouw lenzen altijd direct na het uitdoen moet reinigen, en niet pas de volgende ochtend. Om zachte lenzen schoon te maken heb je lenzenvloeistof nodig. Er zijn verschillende soorten lenzenvloeistof, maar het belangrijkste is dat de vloeistof lenzen reinigt, desinfecteert en verzorgt.

    Je dient eerst je handen te reinigen voor je begint met lenzen schoonmaken. Hierna kan je jouw lens uit doen en in je handpalm leggen. Vervolgens kan je jouw lens in je handpalm leggen en je lens schoonmaken met je vingertop. Deze handelingen herhaal je bij de andere lens en nadien kan je de lenzen in de lenshouder leggen.

    Bij harde contactlenzen werkt het reinigen hetzelfde, alleen met een lenzenvloeistof speciaal voor harde contactlenzen. Om harde contactlenzen schoon te krijgen kan je ook voorzichtig de lenzen poetsen tussen duim- en wijsvinger. Bij zachte lenzen is dit lastiger.

    Moet ik de lenshouder ook reinigen?

    In de lenshouder kan je jouw lenzen veilig opbergen. Ook de lenshouder moet je regelmatig reinigen om ooginfecties te voorkomen en om je lenzen zo goed mogelijk te verzorgen. De lenshouder kan, net als de contactlenzen, met dezelfde lenzenvloeistof worden schoongemaakt.

    Help! Ik wil lenzen bestellen, maar ik weet niet welke?

    Bent u op zoek naar zachte of harde lenzen? En liever daglenzen of maandlenzen? Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Lenzen bestellen wordt zo direct iets makkelijker!

    Zachte lenzen zijn erg soepel. Dit komt door het absorberen van water of traanvocht. Een zachte lens kan zelfs dubbel worden gevouwen! Maar wat is nu het voordeel van zachte lenzen? Het grote voordeel is dat je er snel aan went. Ook zijn ze erg gemakkelijk af te wisselen met een bril. Bovendien is de kans klein dat ze verschuiven of uitvallen. Zachte lenzen zijn ideaal voor tijdens het sporten.

    Na heb beslissen van harde of zachte lenzen is de volgende fase: kiezen tussen daglenzen of maandlenzen. Dit is bij het lenzen bestellen erg belangrijk.

    Daglenzen zijn geschikt voor mensen die van gemak houden. Het dragen van daglenzen kost weinig tijd, omdat je ze niet hoeft schoon te maken. Je draagt ze namelijk maar een dag en daarna gooi je ze weg. De volgende ochtend draag je gewoon nieuwe lenzen.

    Maandlenzen vervangt u pas na een maand. Elke avond maakt u ze schoon met lensvloeistof en 's nachts bewaart u ze ook in vloeistof. De volgende dag zijn uw lenzen schoon en doet u ze weer opnieuw in. Enkele voordelen van maandlenzen: je kan deze lenzen wel 7 dagen na elkaar dragen zonder dat ze uit je ogen moeten gehaald worden. Daarnaast kan er tot vijf of meer keer zuurstof door de lens vergeleken met de standaard contactlenzen. En maandlenzen zijn over het algemeen goedkoper dan daglenzen, aangezien je minder lenzen moet kopen. Voor milieubewuste lenzendragers betekent dit dus ook minder afval.

    Help! Ik wil lenzen bestellen, maar ik weet niet welke?

    Bent u op zoek naar zachte of harde lenzen? En liever daglenzen of maandlenzen? Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Lenzen bestellen wordt zo direct iets makkelijker!

    Zachte lenzen zijn erg soepel. Dit komt door het absorberen van water of traanvocht. Een zachte lens kan zelfs dubbel worden gevouwen! Maar wat is nu het voordeel van zachte lenzen? Het grote voordeel is dat je er snel aan went. Ook zijn ze erg gemakkelijk af te wisselen met een bril. Bovendien is de kans klein dat ze verschuiven of uitvallen. Zachte lenzen zijn ideaal voor tijdens het sporten.

    Na heb beslissen van harde of zachte lenzen is de volgende fase: kiezen tussen daglenzen of maandlenzen. Dit is bij het lenzen bestellen erg belangrijk.

    Daglenzen zijn geschikt voor mensen die van gemak houden. Het dragen van daglenzen kost weinig tijd, omdat je ze niet hoeft schoon te maken. Je draagt ze namelijk maar een dag en daarna gooi je ze weg. De volgende ochtend draag je gewoon nieuwe lenzen.

    Maandlenzen vervangt u pas na een maand. Elke avond maakt u ze schoon met lensvloeistof en 's nachts bewaart u ze ook in vloeistof. De volgende dag zijn uw lenzen schoon en doet u ze weer opnieuw in. Enkele voordelen van maandlenzen: je kan deze lenzen wel 7 dagen na elkaar dragen zonder dat ze uit je ogen moeten gehaald worden. Daarnaast kan er tot vijf of meer keer zuurstof door de lens vergeleken met de standaard contactlenzen. En maandlenzen zijn over het algemeen goedkoper dan daglenzen, aangezien je minder lenzen moet kopen. Voor milieubewuste lenzendragers betekent dit dus ook minder afval.

    Kan ik zwemmen terwijl ik lenzen draag?

    Neen, het is gevaarlijk! We raden zwemmen met lenzen af, tenzij je een zwembril draagt die stevig aansluit. Zonder zwembril zouden je contactlenzen ook zwembadwater absorberen. Daardoor gaan de lenzen aan je ogen gaan 'kleven'. Als dit gebeurt wacht je 10 tot 15 minuten om je lenzen uit je ogen te nemen. Het water van de contactlenzen moet vervangen worden door natuurlijk tranen.

    Er bestaat steeds een kans dat je beide lenzen verliest tijdens het zwemmen. De contactlens drijft op het vochtig laagje op je oogbol, dat betekent dat je lens ook drijft op het water waarin je zwemt. De lens heeft de neiging om zich los te laten in het water, daarnaast zorgt vooral zout water ervoor dat je lenzen extra los gaan zitten.

    Hygiëne is uiterst belangrijk bij het dragen van lenzen. Zwemwater is niet bepaald een steriele omgeving en dat vormt een risico voor de lenzendrager. Gelijk waar je zwemt, het moment dat er bacteriën, micro-organismen of chemicaliën tussen de lens en het oog terechtkomen is de kans op een infectie heel groot.

    Bent u op zoek naar zachte of harde lenzen? En liever daglenzen of maandlenzen? Wij helpen je graag met het maken van de juiste keuze. Lenzen bestellen wordt zo direct iets makkelijker!

    Als je toch met lenzen wilt zwemmen (of niet anders kan), kun je het best daglenzen dragen. Die gooi je 's avonds weg en dat maakt de kans op infectie iets minder groot.

    Vanaf welke leeftijd kan je contactlenzen beginnen te dragen?

    Er is niet bepaald een minimum leeftijd voor het dragen van contactlenzen. Vanaf het moment dat het kind zelf, graag lenzen wil dragen en in staat is om zelf de lenzen met zorg te behandelen en voor een goede hygiëne te zorgen.

    Mijn account

    Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

    Geen paniek! Als je je wachtwoord vergeten bent, klik dan op 'wachtwoord vergeten?' en vul je e-mailadres in. Wij sturen je een mail waarbij je oude wachtwoord wordt verwijderd en je een nieuw wachtwoord kan instellen.

    Ik wil graag mijn gegevens wijzigen, waar kan ik dat doen?

    Je gegevens kan je op ieder moment zelf wijzigen op Mijn account wijzigen, zowel de persoonlijke gegevens, factuuradres als inloggegevens.

    Moet ik me registreren om te kunnen bestellen?

    Registreren is niet verplicht, maar het heeft wel een aantal voordelen, zoals kortingen, het ontvangen van de nieuwsbrief met de nieuwste producten, enzovoort. Indien je liever niet wenst te registreren kan je 'bestellen als gast'.

    Hoe herhaal ik een bestelling?

    In je account krijg je een overzicht van al je bestellingen, door te klikken op 'bestelgeschiedenis' en daarna het bestelnummer aan te klikken. Je hoeft op een voorgaande bestelling enkel maar te klikken op de knop 'Opnieuw bestellen', diezelfde bestelling wordt dan toegevoegd aan je winkelmandje. De bestelling kan je zelf nog controleren voor je gaat afrekenen, dus als je nog producten wilt toevoegen of verwijderen, is dit mogelijk..

    Waar vind ik de factuur van mijn bestelling?

    De factuur wordt toegevoegd aan de e-mail die je ontvangt als je een bestelling hebt geplaatst, de factuur wordt ook toegevoegd aan je pakketje. Bovendien kan je al je facturen terugvinden op je account op de website.

    Retourneren

    Wat moet ik doen als ik de verkeerde lenzen/vloeistof heb ontvangen?

    Vervelend om te horen, maar dit gaan we uiteraard samen met je oplossen. Neem gerust even contact met ons op zodat we de juiste producten zo snel mogelijk naar jou kunnen terugsturen.

    Je kan je bestelling binnen de 14 werkdagen na ontvangst retourneren. De verkeerde producten kunnen enkel omgeruild worden indien de verpakking ongeopend of onbeschadigd is.

    Zit er garantie op de producten?

    Eyelens.nl zorgt ervoor dat de geleverde producten voldoen aan de overeenkomst, zowel de vermelde specificaties, als de vermelde prijs en de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen.

    De lenzen die ik heb besteld zijn beschadigd aangekomen. Wat moet ik doen?

    Dit is uiteraard niet de bedoeling. Om zo snel mogelijk weer een onbeschadigd product in huis te hebben kan je best even contact opnemen met ons, wij helpen je met plezier verder!

    Op al onze producten is er een wettelijke vastgelegde garantie. Deze garantie houdt in dat je het gekochte artikel moet voldoen aan wat beloofd is. Als je aanspraak wilt maken op deze garantie, neem je het best contact met ons op.

    Naar waar moet ik het artikel terugsturen?

    Je kan een artikel retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst. Stop het artikel samen met het model retourformulier.

    Retours kunnen worden verstuurd naar onderstaand adres:
    Industriepark De Bruwaan 5
    9700 Oudenaarde
    België

    Terugbetalingen worden door ons binnen de 14 dagen gedaan, zodra we de teruggestuurde producten hebben ontvangen.

    Levering

    Hoe bezorgen jullie mijn bestelling?

    Alle bestellingen op werkdagen voor 15.00 uur (indien voorradig) worden dezelfde werkdag met PostNL verzonden! Er zijn 2 opties:

    1. Brievenbus verpakking (enkel in Nederland)
    Uw bestellingen verzenden we in een speciale verpakking zodat het altijd door de brievenbus past. Handig en gemakkelijk, ook als je niet thuis bent.

    2. Postbezorging van PostNL
    De bezorgdagen liggen hoofdzakelijk op dinsdag t/m zaterdag, bezorgtijden kunnen dagelijks wisselen, maar altijd voor 18:00 uur.
    Dit biedt jou als klant het gemak en vertrouwen van de track & trace mogelijkheden. En dat zorgt voor een soepele bezorging van je bestelling.

    Wanneer wordt mijn bestelling verstuurd?

    Dit is afhankelijk van zowel de betalingswijze en van het type lenzen die je besteld hebt, of we deze op voorraad hebben of niet. De lenzen die we op voorraad hebben en vóór 15:00 uur besteld worden, worden diezelfde dag nog verwerkt en verstuurd. Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te leveren bij je thuis.

    Heb je multifocale of torische lenzen besteld, dan kan het zijn dat we deze niet op voorraad hebben door de complexiteit van de parameters. Dan bestellen wij deze die dag nog en worden deze binnen de 3 à 6 werkdagen bij jou thuis geleverd.

    Hoe traceer ik mijn bestelling?

    Na het plaatsen van een bestelling krijg je een mail waar je de status van je order kan gaan bekijken aan de hand van een track & trace code (niet bij brievenbuspakketten). Als er iets niet duidelijk is of je hebt geen track & trace ontvangen, neem dan gerust even contact met ons op, we helpen je graag verder!

    Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

    We nemen vrij snel je bestelling in behandeling, dus het kan zijn dat we al bezig zijn met je bestelling te verwerken. Neem daarom direct contact via het nummer: 020-2414074 zo kunnen wij jou zo snel mogelijk proberen te helpen! Anders kan je de artikelen ontvangen en retourneren binnen de 14 dagen na ontvangst.

    Mijn bestelling is verstuurd maar ik heb nog niks ontvangen, kunnen jullie helpen?

    Zodra we je bestelling hebben verwerkt en je lenzen overhandigd hebben aan PostNL, krijg je een mail met de track & trace code. Als het pakket is gescand in het sorteercentrum wordt je track & trace aangepast en krijg je een nieuwe mail. Duurt het te lang of heb je niets ontvangen? Neem dan gerust contact op, we helpen je graag verder!

Close